תכנון תעסוקה לילדים במלון

כשאנחנו חושבים על חופשה בבית מלון אנחנו בדרך כלל מדמיינים לעצמנו סוף שבוע, סוף שבוע ארוך, נופש באילת בראש השנה או שבוע שלם של "בטן גב" – בטלה מוחלטת ובריחה מכל מה שמעסיק אותנו בלי הפסק לכל אורך שעות היום – עבודה, סידורים, בירקורטיות ומה לא. לנו, כהורים, ההזדמנות לא לעשות כלום לאורך כל החופשה נראית אידיאלית. אלא שיחד איתנו יוצאים לאותה חופשה באותו בית מלון גם הילדים, שהיכולת שלהם לא לעשות כלום מגיעה לידי מיצוי בתוך כמה דקות, או אם מדובר בילדים סבלנים במיוחד – תוך שעה-שעתיים.

לכן, כדי שאתם בכל זאת תוכלו ליהנות מהחופשה, חשוב לדאוג מראש לפעילויות לילדים במלון בזמן החופשה. וכמו בכל דבר, גם הפעלות לילדים מתחלקות לשלוש אפשרויות:

 

• לתת למקצוענים לעבוד בשבילכם – עוד לפני שאתם מזמינים חופשה, דאגו לברר איזה פעילויות לילדים מציע המלון עצמו. האם יש צוות מיוחד שאחראי להפעלות לילדים? האם ההורים חייבים להתלוות להפעלות הללו או שניתן לשלוח אליהן את הילדים לבדם? אם כן – מאיזה גיל? ואם לא – האם ההורים חייבים גם הם לקחת חלק פעיל בהפעלות, או שהם יכולים לשבת בצד, לשתות קפה ולקרוא ספר, בזמן שהילדים יוצרים בפלסטלינה, שומעים סיפור או קופצים בבריכת השחייה (המותאמת לילדים כמובן). שימו לב שבחלק מהמלונות למרות שתכנית ההפעלות לילדים נראית עשירה ומגוונת, חלק גדול מהפעילויות חוזרות על עצמן (הפעלה בבריכה לעומת ריקודים בבריכה לעומת קרנבל בבריכה), ואחרי הפעם השנייה יש סיכוי לא רע שהילדים שלכם ישתעממו בכל זאת. אם חשוב לכם להעסיק את הילדים לאורך החופשה כולה, השקיעו בבחירת מלון יקר קצת יותר, אבל עם מגוון פעילויות רחב יותר לילדים. לשלוות הנפש שלכם, כידוע, אין מחיר.
• הפעלות תוצרת בית – לא כל הילדים מתחברים לקשת הפעילויות הקופצניות והתזזיתיות שמאפיינות בדרך כלל את ההפעלות שמציעים המלונות לילדים. ילדים אחרים מקבלים פחד קהל כשהם מתבקשים להשתתף בפעילות לצד כמה עשרות ילדים אחרים, ויסרבו בכל תוקף לשתף פעולה עם לוח הפעילויות המדוקדק שהכנתם עבורם מראש. אם יש חשש שגם הילדים שלכם נמנים על הילדים השתקנים והביישנים, אולי לא כדאי לסמוך על הפעילויות במלון, ולדאוג מראש להפעלות שתביאו איתכם מהבית. ההפעלות האלה יכולות לכלול את הסרטים האהובים ביותר על הזאטוטים במחשב נייד או במכשיר הדי-וי-די הנייד, שתוכלו לחבר בכל חדר מלון, או הפעלות יצירתיות יותר כגון חוברות יצירה, ערמת צבעים וניירות לציור ותיעוד החופשה, או כל תחביב אחר שיכול להעסיק את הילדים למשך כמה שעות מבורכות של שקט.
• מחוץ למלון – גם אם התכנון המקורי שלכם הוא חופשה של בטלה מוחלטת, לפעמים הדרך הטובה ביותר להעסיק את הילדים היא לוותר לכמה שעות על הרביצה חסרת המעשה לטובת טיול בשמורת טבע קרובה, ביקור באחת האטרקציות התיירותיות שבאזור, או אפילו סתם שיטוט באחד הקניונים המקומיים – הכל בהתאם לאופי הילדים ולרצונות שלהם באותו רגע. דרך בדוקה להלהיב אותם עוד יותר בכל גיחה שכזו היא לאפשר להם לצלם בעצמם במצלמה או בטלפון החכם, וליצור לעצמם אוסף תמונות אישי מהחופשה המשפחתית.

כתב: רוני כצמן

הדפס

About Author

Fotkids

פורקידס- אתר דפי צביעה לכל המשפחה

Related posts

טיפים לתכנון ועיצוב גני ילדים

כשאנחנו כהורים הולכים לבחור גן מה אנחנו בודקים? מה אנו מחפשים? למה אנחנו מצפים? בכניסה  לגן אנו בודקים את החוויה. למעשה אנחנו חשים את האווירה את הנעשה סביב. ומה שרואות עינינו ניספג ויוצר חוויה. חיובית או שלילית. תכנון נכון ועיצוב הגן בצורה נכונה – ייתן את...

קרא עוד

מסיבת סיום לחופשה הגדולה

החופש הגדול מתקרב לסופו, ובקרוב אתם מתחילים שנת לימודים חדשה. זה הזמן להתחיל לתכנן כיצד תרצו לחגוג את סיום החופש. אז הנה כמה רעיונות… מסיבת קומזיץ מה יכול להיות כיף יותר מלשבת עם חברים מסביב למדורה?  כל מה שצריך זה לחפש חורשה קרוב לבית שבה מותר...

קרא עוד

איך תתכננו טיול לאירופה

טיול משפחתי לחו"ל הוא חוויה שזוכרים לכל החיים – ההכנות, הטיסה, ההגעה ליעד, האתרים וההרפתקאות, וכל זה בדרך כלל בפרק זמן קצר! אם אתם עומדים בפני חופשה וטיול משפחתי באירופה, כדאי שתיקחו חלק גם בתכנון ובהכנות! האם אתם מעדיפים לצאת במסגרת טיול מאורגן בקבוצה או למצוא...

קרא עוד