טיול משפחתי למעיינות

טיול משפחתי זה כיף שלא נגמר. אבל אחרי שמיצינו את נחל הזוויתן, את הספארי ואת פארק הקופים, צריך להתחיל לגוון קצת בשבתות.
הפעם אנחנו ממליצים לכם על טיול בצפון ורחצה בשני מעיינות קרירים שנמצאים לא רחוק אחד מהשני. מעיינות שיש להם שמות קצת מסתוריים: עין טמיר ועין חותם…

עין טמיר

אם אתם ילדים שאוהבים טיולי הרפתקאות ורוצים להרגיש קצת כמו טרזן בג'ונגל… אם נעים לכם לקפוץ למים קרירים שנובעים בתוך וואדי מקסים ובצל עצים גבוהים… זו בדיוק החוויה בשבילכם. בקשו מההורים שלכם לנסוע למעלות תרשיחא שאמנם יש בה פינות יפהפיות רבות, אבל גם אפשרות לטייל באפיק נחל הכזיב. בהליכה נעימה שרובה בצל, תוכלו להגיע ממתקן השאיבה ועד לבריכת המים שנקראת עין טמיר.
לפני שנתאר כיצד להגיע לשם, נספר לכם שהעונה המומלצת לטיול במעיין היא – כל השנה! זאת משום שגם בקיץ הבריכה מלאה במים, ובחורף כאשר השמש זורחת, כיף לרדת לנחל ולטייל בו.
אם המכונית שבה תצאו לטיול היא רכב שכור מחברת השכרת רכב בארץ – אל תדאגו, תוכלו להגיע לנחל ללא חשש מפני נסיעה בדרכים משובשות, שכן הירידה לוואדי נעשית בדרך מתפתלת אבל סלולה. אם הנסיעה היא ברכב שלכם – כדי שתבדקו טוב טוב שאתם ערוכים לנסיעה כזו.

כדי להגיע לכביש המתפתל בוואדי עליכם לנסוע למעלות-תרשיחא. אם אתם מגיעים ממזרח (מכיוון נהרייה וצומת כברי), פנו שמאלה בכניסה הראשונה לכיוון מעלות. סמוך לפנייה זו ממוקמים מספר בתי עסק. המשיכו בנסיעה כחמש מאות מטרים עד לכיכר, בצעו פניית פרסה ומיד מימין יש שלט ועליו רשום "נחל כזיב". עליכם לפנות בכביש הקטן ימינה ולהתחיל בירידה לאורך של כשני קילומטר בדרך שמתפתלת עד לאפיק נחל הכזיב. כעת עליכם להחנות את הרכב בסמוך למתקן השאיבה של מקורות ולהתחיל ללכת במסלול מסומן בדרך שנמשכת כ-2.5 קילומטרים. נקבת הבריכה נמצאת בצד השמאלי של גדת הנחל. עומק הבריכה כמטר וחצי.
פעם, היה חבל עבה קשור לעץ שגדל על גדת הבריכה, והילדים הנועזים היו נוהגים להתנדנד עליו כמו טרזן וטרח לקפוץ למים… היום תוכלו ליהנות מהשתובבות כיפית בתוך המים הצלולים והקרירים ולערוך פיקניק בחיק הטבע.

עין חותם

עין חותם נמצא אף הוא בנחל כזיב בסמוך לכפר הדרוזי חורפיש שממוקם בהמשך הדרך ממעלות-תרשיחא לכיוון צפת.
כדי להגיע לעין חותם צריך לנסוע עד למרכז חורפיש. על עמוד רחב במרכז הכפר נמצא סימון שבילים כחול בכיוון דרום שמוביל עד לחנייה. הליכה ברגל לתוך הוואדי לאורך כקילומטר, שחלקה בצל וחלקה חשוף לשמש – תביא אתכם למעיין שנמצא בפינת טבע מקסימה לרגלי הר זבול.
הבריכה נמצאת בתוך מבנה קטן ומקושת. מי הבריכה קרים מאד כי המים נובעים מתוך שכבות הסלע הפנימיות. אפשר לטבול בבריכה שמאגמת את מי המעיין ועומקם כחצי מטר.
בימים קדומים זיהו התושבים באזור את המים היוצאים מתוך בטן האדמה, וכדי להגיע למקור שממנו נובעים המים הם חפרו ניקבה. כך הגיעו המים לבריכה שבה תוכלו להשתכשך להנאתכם. המים שימשו גם אז וגם היום לא רק לשתייה אלא גם כדי להשקות את הבקר ואת הצאן.

לאחר שתחזרו למכונית ותרדו חזרה במורד הכפר, תגלו בצידי הכביש מסעדות דרוזיות רבות לאורך הדרך, וביניהן גם מסעדות שמגישות סמבוסק מעולה וחם ישר מתוך התנור… מומלץ ביותר!

כתב: יואב

הדפס

About Author

Fotkids

פורקידס- אתר דפי צביעה לכל המשפחה

Related posts

טיפים לתכנון ועיצוב גני ילדים

כשאנחנו כהורים הולכים לבחור גן מה אנחנו בודקים? מה אנו מחפשים? למה אנחנו מצפים? בכניסה  לגן אנו בודקים את החוויה. למעשה אנחנו חשים את האווירה את הנעשה סביב. ומה שרואות עינינו ניספג ויוצר חוויה. חיובית או שלילית. תכנון נכון ועיצוב הגן בצורה נכונה – ייתן את...

קרא עוד

מסיבת סיום לחופשה הגדולה

החופש הגדול מתקרב לסופו, ובקרוב אתם מתחילים שנת לימודים חדשה. זה הזמן להתחיל לתכנן כיצד תרצו לחגוג את סיום החופש. אז הנה כמה רעיונות… מסיבת קומזיץ מה יכול להיות כיף יותר מלשבת עם חברים מסביב למדורה?  כל מה שצריך זה לחפש חורשה קרוב לבית שבה מותר...

קרא עוד

איך תתכננו טיול לאירופה

טיול משפחתי לחו"ל הוא חוויה שזוכרים לכל החיים – ההכנות, הטיסה, ההגעה ליעד, האתרים וההרפתקאות, וכל זה בדרך כלל בפרק זמן קצר! אם אתם עומדים בפני חופשה וטיול משפחתי באירופה, כדאי שתיקחו חלק גם בתכנון ובהכנות! האם אתם מעדיפים לצאת במסגרת טיול מאורגן בקבוצה או למצוא...

קרא עוד