מה זה בכלל סאמר סקול?
מחנות הקיץ, ה"סאמר סקול", הם בעצם קייטנה משודרגת, כזו שמיועדת לילדים בכל הגילאים, והכי חשוב – בחו"ל. במקום לחזור כל יום הביתה להורים, אתם והילדים האחרים בסאמר סקול תבלו ביחד 24 שעות ביממה, במשך שבועיים או שלושה שבועות בחופשת הקיץ, בלי הורים, בלי מורים, עם הרבה הרבה כיף וחוויות שיחרטו בליבכם לעד.

איך מתכוננים לקראת סאמר סקול?
אם זאת הפעם הראשונה שלכם בסאמר סקול, ואתם עדיין לא יודעים למה לצפות, הדרך הטובה ביותר להתכונן היא לשמוע או לקרוא על חוויות של ילדים אחרים שכבר היו בסאמר סקול – ילדים אחרים מהכיתה או מבית הספר, או דרך האינטרנט. תוכלו לנבור בפורום סאמר סקול שבו תחשפו לדיונים ולחוויות של מי שכבר היה וחווה על בשרו. ככה תוכלו לדעת בדיוק מה מחכה לכם, ולא תצטרכו לחשוש ממה שמחכה לכם.

מה אורזים לקראת סאמר סקול?
הילדים מישראל בדרך כלל טסים לסאמר סקול בבריטניה או בארצות הברית, שנמשכים בין שבועיים לשלושה שבועות. זה אומר שתצטרכו לארוז כמות גדולה יחסית של בגדים, ותצטרכו גם לקחת בחשבון, שלמרות שמדובר בחודשי הקיץ, יכול להיות שתהיו במקום שיהיה בו קריר יחסית. כדאי לבדוק באינטרנט איפה בדיוק ממוקם הסאמר סקול שאתם נוסעים אליו, ומה מזג האוויר הצפוי שם, כדי שלא תמצאו את עצמכם בלי מעיל או מטרייה כשיורד שם גשם במשך ימים רצופים. אל תשכחו גם לארוז מספיק בגדים שיתאימו גם ליום יום, גם לטיולים, אבל גם למסיבות ולבילויים. גם מצלמה היא פריט שחובה להצטייד בו ואם אתם אוהבים לכתוב ולתעד כדאי יהיה להצטייד במחברת ובכלי כתיבה. מי שאינו יכול בלי מוזיקה טוב יעשה אם יצטייד במכשיר mp  או יוריד לנייד שלו את המוזיקה שבלעדיה או אינו יכול.

מה עושים בסאמר סקול?
חלק גדול ממחנות הקיץ מוקדשים לנושא אחד, ורוב הפעילויות במהלך כל תקופת הסאמר סקול מוקדשים לנושא הזה – שמירה על הסביבה, חלל ותעופה, רובוטיקה ועוד ועוד. לכל קבוצה בסאמר סקול יש מדריך, מדריכה, או כמה מדריכים (תלוי בגודל הקבוצה ובגיל שלכם), שאחראים לתכנן עבור הילדים את הפעילויות. הפעילויות עצמן מגוונות מאוד וכוללות על פי רוב טיולים, סדנאות, סרטים, והפעלות חברתיות.

לאיזה כיתות מיועד הסאמר סקול?
בניגוד לקייטנות בארץ, שבדרך כלל לא יעניינו אתכם אחרי כיתה ה' או ו', סאמר סקול בחו"ל מיועד לבני הגיל הזה ומעלה – אפילו עד תיכון. בכל סאמר סקול יש קבוצות שונות לילדים בגילאים שונים, כך שאפילו אם תצאו לסאמר סקול עם האחים הקטנים או הגדולים שלכם, כל אחד מכם יהיה בקבוצה נפרדת, עם ילדים בגילו, ועם פעילויות שמותאמות עבורו.

מדברים שם עברית?
ברוב הסאמר סקול בחו"ל מדברים אנגלית, ולא עברית. יש סאמר סקול שמיועדים לילדים יהודים, מהארץ ומחו"ל, ושם יכול להיות שידברו גם עברית (בייחוד אם חלק מהמדריכים הם ישראלים), אבל גם אם לא – תגלו מהר מאוד שהאנגלית שלכם הרבה יותר טובה ממה שנדמה לכם, והיא רק תלך ותשתפר לאורך הסאמר סקול. כשתחזרו לארץ ותתחיל שנת הלימודים הבאה – האנגלית שלכם בוודאי תהיה טובה יותר משל התלמידים האחרים אצלכם בכיתה.

מה תנאי המגורים בסאמר סקול?
הלינה בסאמר סקול משתנה ממקום למקום. יש סאמר סקול שבהם תחלקו חדר רק עם עוד ילד אחד או שניים, ויש אחרים שבהם הקבוצה כולה ישנה ביחד – בחדר גדול, או בבקתת עץ (כמו הצימרים בצפון שאולי כבר ביקרתם בהם). הסאמר סקול כולל את כל הארוחות במהלך היום – אם אתם שומרי כשרות, תצטרכו להודיע על כך מראש כדי שידאגו לכם לארוחות כשרות. כמובן שאם תרצו להביא גם חטיפים מהבית, אתם מוזמנים – ואל תשכחו לכבד גם את הילדים האחרים, שאולי מעולם לא טעמו ביסלי או במבה.

וכשחוזרים הביתה?
את החברים שתכירו בסאמר סקול כנראה שלא תוכלו לפגוש כל יום אחרי בית הספר, כי כל אחד מהם יחזור למדינה שלו. אבל בזכות האימייל, הפייסבוק, פורום סאמר סקול מיוחד לכם שכולכם תוכלו לכתוב בו – תוכלו לשמור על קשר עם החברים מכל העולם, ולהמשיך לחלוק איתם זיכרונות מהחוויה הבלתי נשכחת שעברתם יחד.

כתב: רוני כצמן
הדפס

About Author

Fotkids

פורקידס- אתר דפי צביעה לכל המשפחה

Related posts

טיפים לתכנון ועיצוב גני ילדים

כשאנחנו כהורים הולכים לבחור גן מה אנחנו בודקים? מה אנו מחפשים? למה אנחנו מצפים? בכניסה  לגן אנו בודקים את החוויה. למעשה אנחנו חשים את האווירה את הנעשה סביב. ומה שרואות עינינו ניספג ויוצר חוויה. חיובית או שלילית. תכנון נכון ועיצוב הגן בצורה נכונה – ייתן את...

קרא עוד

מסיבת סיום לחופשה הגדולה

החופש הגדול מתקרב לסופו, ובקרוב אתם מתחילים שנת לימודים חדשה. זה הזמן להתחיל לתכנן כיצד תרצו לחגוג את סיום החופש. אז הנה כמה רעיונות… מסיבת קומזיץ מה יכול להיות כיף יותר מלשבת עם חברים מסביב למדורה?  כל מה שצריך זה לחפש חורשה קרוב לבית שבה מותר...

קרא עוד

איך תתכננו טיול לאירופה

טיול משפחתי לחו"ל הוא חוויה שזוכרים לכל החיים – ההכנות, הטיסה, ההגעה ליעד, האתרים וההרפתקאות, וכל זה בדרך כלל בפרק זמן קצר! אם אתם עומדים בפני חופשה וטיול משפחתי באירופה, כדאי שתיקחו חלק גם בתכנון ובהכנות! האם אתם מעדיפים לצאת במסגרת טיול מאורגן בקבוצה או למצוא...

קרא עוד